divendres, 17 de setembre del 2010

TIRAMISÚ

Per celebrar l'aniversari de l'Enric vaig fer un tiramisú. És el pastís que mes li agrada i, es clar, jo el vaig fer per complaure'l .
El problema del tiramisú és la seva consistència i a vegades és difícil que no es desmanegui a l'hora de servir-lo. Perquè no passi això, vaig fer un "truco". El vaig fer la vigília i el vaig deixar al congelador fins unes hores abans de consumir-lo. El vaig treure del congelador i el vaig deixar damunt del marbre de la cuina ,uns minuts, fins que poder-lo desmotllar amb facilitat. Finalment tirar-hi el cacau per damunt i guardar-lo a la nevera fins el moment de menjar.

Ingredients:
Un base de pa de pessic o 24 melindros
100 gr de sucre
500 gr de formatge mascarpone
5 rovells d'ou
200 gr de cafè
50 gr de rom
cacau per sobre

ELABORACIÓ:
1r vaig fer la base de pa de pessic seguin la recepta de la Tx "bizcocho genovés"

Ingredients:
4 ous mitjans
120 gr de sucre
120 gr de farina de rebosteria
1 culleradeta de sal

Elaboració.
Primerament posem la papallona, els ous i el sucre 6 min 37ºC velocitat 4.
Acabat el temps, tornar a programar 6 minuts a velocitat 4 ( sense temperatura)
Afegir la farina i la sal i programar 4 segons a velocitat 3
posar la barreja damunt la safata del forn, protegida amb paper per cuinar, i vaig coure-ho forn a 180 ºC durant 10 minuts.

2n Fer r els 200 gr de cafè exprès i els vaig barrejar amb el 50 gr de rom

3r Fer La crema barrejant els rovells, el sucre i el formatge , fins que quedi una mescla homogènia i reservar-ho

La base de pa de pessic la vaig tallar amb dues mitats. Una mitat la vaig posar dins una safata que coincidís al màxim a a la mida de la base i vaig ruixar-la amb la meitat del cafè, damunt hi vaig afegir la meitat de la barreja ben repartida per la superfície. Una altra capa amb la meitat de la base de pa de pessic, ruixar-la amb el cafè i damunt la resta de la crema. Tot al congelador ( fins un parell d'hores abans de menjar-lo)
Desmutllar-lo i tirar-hi el cacau per damunt.

PER MOLTS ANYS !!!

7 comentaris:

  1. Jo sòc el dels 52 anys, i m'ha fet molta il·lusió. Haig de dir que aquesta recepta surt boníssima, i que EL PLAT BLANC és una cuinera excel·lent.
    Seguiu la recepta, que val la pena

    ResponElimina
  2. També és un dels meus pastissos preferits :)
    I ja veig que l'homenatjat va quedar encantat, je je je...
    Molt bona idea congelar el tiramisú, és veritat que costa que quedi ben presentat...

    ResponElimina
  3. MOLTES FELICITATS "SOTAESCALA" PELS 52!
    MOLTES FELICITATS MERCÈ PER AQUEST PASTÍS!
    L'Albert és un enamorat del tiramisú, i... no n'he fet mai!, això no es pot permitir...així que m'anoto la teva recepta per fer-li una sorpresa!, a reveure!

    ResponElimina
  4. Felicitats sotaescala pels teus 52 i per tenir una cuinera tan estupenda a casa!. A més, aquest tiramisú és 100% casolà, eh?, amb planxa de pa de pessic inclosa!.

    ResponElimina
  5. Felicitats a l'homenatjat! felicitats a la cuinera!!! Gràcies pel truc!
    Per cert, avui el que més m'ha agradat és la samarreta dels pallassos, és xulíssima!!

    ResponElimina
  6. Felicitats doncs a l ' Enric, i de passada, a tu per aquest tiramisú tan bonic.

    ResponElimina